1-HOE KAN IK MIJ VOOR EEN CURSUS INSCHRIJVEN?

Inschrijven gaat digitaal via onze website. Als u al cursist bent bij ons, heeft u bij het aanmaken van uw account een mail ontvangen met daarin uw account gegevens. U kunt inloggen met uw persoonlijke gebruikersnaam (standaard het e-mailadres) en wachtwoord. Vervolgens kunt u een keuze maken voor een cursus.

Bent u nieuw bij ons, dan kunt u zich aanmelden als nieuwe cursist op onze website. Hoe u zich kunt registreren wordt uitgelegd bij vraag 2.

Heeft u geen computer? Het secretariaat is van maandag t/m donderdag telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 050 – 3636597 (tussen 10.00 tot 12.00 uur) Wij helpen u dan graag verder.

2-HOE KAN IK MIJ REGISTREREN BIJ HOVO NOORD-NEDERLAND?

Op onze homepage vindt u rechts bovenaan de pagina de knop ‘REGISTREREN’, klik op deze knop of ga rechtstreeks naar het aanmeldformulier via de link: https://hovonoordnederland.nl/registreren/

Onderaan het registratieformulier staan twee aan te vinken vakjes:

  • Nieuwsbrief – wij raden aan deze optie aan te vinken, de digitale nieuwsbrief met belangrijke actuele informatie verschijnt hooguit zo’n 6x per jaar in uw mailbox.
  • Cursusgids – deze papieren studiegids verschijnt 2x per jaar: een zomer/najaarseditie en een winter/voorjaarseditie. Een digitale versie van deze cursusgids is ook altijd te downloaden via de homepage van onze website.
3-KAN IK NOG INSCHRIJVEN NA DE UITERSTE INSCHRIJFDATUM?

Mocht u zich na de uiterste inschrijfdatum alsnog voor een cursus in willen schrijven, dan is dit soms mogelijk. U kunt hierover mailen naar hovo@rug.nl.

4-HOE LANG DUURT HET VOORDAT IK EEN INSCHRIJFBEVESTIGING KRIJG NADAT IK MIJ HEB INGESCHREVEN?

U ontvangt direct na uw inschrijving via onze website een inschrijvingsbevestiging per e-mail. Mocht u niks hebben ontvangen controleer dan uw spammap.

5-WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN WACHTWOORD OF GEBRUIKERSNAAM NIET MEER WEET?

Rechts bovenaan de homepage bevindt zich de knop ‘INLOGGEN’ .

Op de inlogpagina vindt u twee invoervelden, gebruikersnaam en wachtwoord. Onderaan deze velden staat: ‘wachtwoord vergeten?‘ en ‘gebruikersnaam vergeten?’. Klik een van beide aan.

Gaat het om het wachtwoord, dan ontvangt u een mail met daarin een link om het wachtwoord opnieuw in te kunnen stellen.

In het geval u uw gebruikersnaam niet meer weet, ontvangt u een mail met uw gebruikersnaam. (Of meerdere gebruikersnamen als er meer gebruikers zijn gekoppeld aan dat mailadres)

Het kan enkele minuten duren voordat u een mail ontvangt. Als u niks heeft ontvangen, controleer dan ook uw spambox/map met ongewenste e-mail. 

Mocht het inloggen helemaal niet lukken dan kunnen wij u ook verder helpen. Mail hiervoor naar het secretariaat: hovo@rug.nl of bel tijdens kantooruren: zie onze contactpagina.

6-KAN IK DE CURSUS NOG ANNULEREN NADAT IK MIJ HEB INGESCHREVEN?

U kunt een cursus annuleren tot de in de cursusgids vermelde uiterste inschrijfdatum. Er worden dan wel administratiekosten (€ 20,-) in rekening gebracht. Het eventueel al betaalde cursusgeld (minus de administratiekosten) wordt dan aan u terugbetaald.

Bij een annulering na de uiterste inschrijfdatum wordt 50% van de cursusprijs bij u in rekening gebracht.

Vanaf de dag voor aanvang van de cursus is annuleren niet meer mogelijk.

Annuleren kan alléén schriftelijk, via de mail of per brief, onder vermelding van uw eigen gegevens en de titel en code van de cursus.

7-ANNULERING BIJ OVERMACHT (ZIEKTE O.I.D.), WAT NU?

In uitzonderlijke gevallen van overmacht, zoals ernstige ziekte of overlijden van de cursusdeelnemer voor aanvang van de cursus, kan het volledige cursusgeld worden teruggestort. Mail hiervoor naar hovo@rug.nl of bel tijdens kantoortijden, zie hiervoor onze contactpagina.

8-VAAK GEHOORD: IK STA NIET OP DE DEELNEMERSLIJST, HOE KAN DAT?

Bij accounts die vóór 2024 zijn aangemaakt kan het zijn dat u bij registratie (bewust of onbewust) de deelnemerslijst niet heeft aangevinkt, daardoor bent u op deze lijst niet zichtbaar voor uw medestudenten en docenten. Mail of bel ons gerust, dan zorgen wij ervoor dat u ook op de deelnemerslijst komt te staan.

N.B. Nieuw geregistreerde gebruikers vanaf 2024 staan automatisch op de deelnemerslijst. Op de deelnemerslijsten van de cursussen is voor uw medecursisten alleen uw naam en woonplaats zichtbaar. Die woonplaats kan handig zijn voor bijvoorbeeld carpoolen etc.

Alleen de HOVO-administratie en de docent kunnen ook de mailadressen en telefoonnummers zien.

9-De precieze locatie staat niet vermeld bij de cursussen, waarom is dat?

Bij de cursussen in de gids en op de website staat alleen de cursusplaats vermeld. Uiterlijk een week voor aanvang van de cursus geven wij de exacte cursuslocatie per mail aan u door. Afhankelijk van de groepsgrootte moet er soms wat geschoven worden met de locaties. Maar meestal weten we al ruim van te voren waar een cursus gehouden wordt. U kunt ons altijd mailen of bellen voor meer duidelijkheid hierover. Dit alles uiteraard onder voorbehoud.