1-HOE KAN IK MIJ VOOR EEN CURSUS INSCHRIJVEN?

Inschrijven gaat digitaal via onze website. Als u al cursist bent bij ons, heeft u bij het aanmaken van uw account een mail ontvangen met daarin uw account gegevens. U kunt inloggen met uw persoonlijke gebruikersnaam (standaard het e-mailadres) en wachtwoord. Vervolgens kunt u een keuze maken voor een cursus.

Bent u nieuw bij ons, dan kunt u zich aanmelden als nieuwe cursist op onze website. Hoe u zich kunt registreren wordt uitgelegd bij vraag 2.

Heeft u geen computer? Het secretariaat is van maandag t/m donderdag telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 050 – 3636597 (tussen 10.00 tot 12.00 uur) Wij helpen u dan graag verder.

2-HOE KAN IK MIJ REGISTREREN BIJ HOVO NOORD-NEDERLAND?

Op onze homepage vindt u rechts bovenaan de pagina de knop ‘REGISTREREN’, klik op deze knop of ga rechtstreeks naar het aanmeldformulier via de link: https://hovo.wiersma-ict.nl/mijn-hovo/registreren

Onderaan het registratieformulier staan drie aan te vinken vakjes:

Vakje 1- mijn contactgegevens opnemen in de deelnemerslijst van mijn cursus. (dit houdt in dat wanneer u zich opgeeft voor een cursus uw gegevens op de deelnemerslijst komen, deze zijn dan ook zichtbaar voor de andere cursisten.)

Vakje 2 + 3 Vink deze aan als u onze digitale nieuwsbrief (paar keer per jaar) en papieren cursusgids (2 x per jaar) wil ontvangen.

3-KAN IK NOG INSCHRIJVEN NA DE UITERSTE INSCHRIJFDATUM?

Mocht u zich na de uiterste inschrijfdatum alsnog voor een cursus in willen schrijven, dan is dit soms mogelijk. U kunt hierover mailen naar hovo@rug.nl.

4-HOE LANG DUURT HET VOORDAT IK EEN INSCHRIJFBEVESTIGING KRIJG NADAT IK MIJ HEB INGESCHREVEN?

U ontvangt direct na uw inschrijving via onze website een inschrijvingsbevestiging per e-mail. Mocht u niks hebben ontvangen controleer dan uw spammap.

5-WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN WACHTWOORD NIET MEER WEET?

Rechts bovenaan de homepage bevindt zich de knop ‘INLOGGEN’ .

Op de inlogpagina vindt u twee invoervelden, gebruikersnaam en wachtwoord. Onderaan deze velden staat: ‘wachtwoord vergeten?‘. Klik dit aan. Vul vervolgens uw gebruikersnaam in (dit is meestal uw e-mailadres) en klik dan op de knop ‘Opnieuw opvragen’

U ontvangt dan een mail met daarin een link om het wachtwoord opnieuw in te kunnen stellen.

Mocht het inloggen helemaal niet lukken dan kunnen wij controleren wat de juiste gebruikersnaam is en/of voor u een (tijdelijk) nieuw wachtwoord aanmaken. Mail hiervoor naar het secretariaat: hovo@rug.nl of bel tijdens kantooruren: zie onze contactpagina.

6-KAN IK DE CURSUS NOG ANNULEREN NADAT IK MIJ HEB INGESCHREVEN?

U kunt een cursus annuleren tot de in de cursusgids vermelde uiterste inschrijfdatum. Er worden dan wel administratiekosten (€ 20,-) in rekening gebracht. Het eventueel al betaalde cursusgeld (minus de administratiekosten) wordt dan aan u terugbetaald.

Bij een annulering na de uiterste inschrijfdatum wordt 50% van de cursusprijs bij u in rekening gebracht.

Vanaf de dag voor aanvang van de cursus is annuleren niet meer mogelijk.

Annuleren kan alléén schriftelijk, via de mail of per brief, onder vermelding van uw eigen gegevens en de titel en code van de cursus.

7-ANNULERING BIJ OVERMACHT (ZIEKTE O.I.D.), WAT NU?

In uitzonderlijke gevallen van overmacht, zoals ernstige ziekte of overlijden van de cursusdeelnemer voor aanvang van de cursus, kan het volledige cursusgeld worden teruggestort. Mail hiervoor naar hovo@rug.nl of bel tijdens kantoortijden, zie hiervoor onze contactpagina.

8-VAAK GEHOORD: IK STA NIET OP DE DEELNEMERSLIJST, HOE KAN DAT?

Als u bij het aanmaken van uw account (bewust of onbewust) niet heeft aangevinkt dat u op de deelnemerslijst wil komen te staan, bent u op deze lijst niet zichtbaar voor uw medestudenten en docenten.

Voor HOVO is het juist bijzonder praktisch als u in uw account aangeeft wel op de deelnemerslijst te willen staan. Op deze manier kunnen we u efficiënter op de hoogte houden van zaken die de cursus betreffen (bv. ziekte van docent).

Op de deelnemerslijsten van de cursussen is voor uw medecursisten alleen uw naam zichtbaar.

Alleen de HOVO-administratie en de docent kunnen ook de mailadressen en telefoonnummers zien.

U kunt in uw “Mijn HOVO” account alsnog aanvinken dat u wel zichtbaar wil zijn. Mocht u hulp nodig hebben om dit in uw account aan te passen. Neem gerust contact met ons op.